Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2007

Το Πραγματικό Πρόβλημα με το Δικτυακό Μάρκετινγκ και το Πολυεπίπεδο Μάρκετινγκ (MLM)

ΝΥΞΗ: Δεν είναι το επιχειρηματικό μοντέλο που φταίει.

Ποτέ δεν σταματώ να εκπλήσσομαι από τις εκ διαμέτρου αντίθετες γνώμες στο θέμα του δικτυακού μάρκετινγκ και του MLM. Μερικοί είναι εξαιρετικά παθιασμένοι μ’ αυτό και μάλιστα υπάρχουν κορυφαίοι συγγραφείς όπως ο Robert Allen, ο Mark Victor Hansen, και ο Robert Kiyosaki που το κάνουν και το υποστηρίζουν. Ωστόσο, σε πολλούς κύκλους καλύτερα να δηλώσεις ότι είσαι λεπρός παρά να παραδεχτείς ότι είσαι στο δικτυακό μάρκετινγκ.

Ποιοι είναι λοιπόν το πρόβλημα με το MLM και το δικτυακό μάρκετινγκ;

Ίσως είναι η δομή πυραμίδας; Αλλά δεν μπορεί να αποτελεί πρόβλημα η κλιμακωτή δομή πληρωμών – την έχουν σχεδόν όλες οι μεγάλες οργανώσεις και εταιρίες. Οι πωλητές παίρνουν προμήθειες, και οι διαχειριστές πωλήσεων παίρνουν δικαιώματα ή και επιπλέον μπόνους και οι διευθυντές από πάνω τους το ίδιο και οι πρόεδροι εταιριών το ίδιο.

Ή ίσως είναι το γεγονός ότι πρέπει να πληρώσεις για να συμμετέχεις; Αλλά δεν μπορεί να είναι αυτό – αυτό είναι το στάνταρ μοντέλο του franchising.Και σας διαβεβαιώνω, η χρηματική εισφορά των πιο παραδοσιακών franchise καθιστούν ευτελές το κόστος εγγραφής οποιουδήποτε προγράμματος MLM.

Τώρα, σίγουρα υπάρχουν και τα παράνομα συστήματα πυραμίδων ή τα «αεροπλανάκια». Εδώ τα χρήματα βγαίνουν από την εγγραφή άλλων ανθρώπων με την ύπαρξη ελάχιστου ή καθόλου πραγματικού προϊόντος.

Αλλά παρά τις διάφορες αντιλήψεις που μπορεί να έχει ο κόσμος, το γεγονός είναι ότι εταιρίες όπως η Amway, η Avon, η Tapperware και πολλές άλλες έχουν πουλήσει προϊόντα εκατομμυρίων δολαρίων σε ευχαριστημένους καταναλωτές, πολλοί από τους οποίους δεν είναι καν αντιπρόσωποί τους. Ίσως λοιπόν υπάρχει κάποιο πρόβλημα αντίληψης εδώ, η αντίληψη δεν συμβαδίζει με την πραγματικότητα.

Μήπως το γεγονός ότι υπάρχουν δικτυωτές με κακή φήμη έχει περισσότερη βάση από τις σποραδικές πυραμίδες;

Το πραγματικό πρόβλημα με το MLM δεν είναι το ίδιο το MLM, αλλά κάποιοι από τους ανθρώπους που προσελκύει.

Το Δικτυακό Μάρκετινγκ είναι απλά ένα επιχειρηματικό μοντέλο που σε τελική ανάλυση είναι ένα μικρό franchise. Το πλεονέκτημά του είναι ότι έχει πολύ χαμηλό κόστος εισόδου, με τη δυνατότητα εξαιρετικού εισοδήματος, και υπάρχουν και αυτοί που το πετυχαίνουν.

Αλλά τα ίδια πράγματα που το κάνουν ελκυστικό, το κάνουν ελκυστικό και σε πολλούς που ΔΕΝ έχουν τα προσόντα ή δεν είναι έτοιμοι να γίνουν ιδιοκτήτες επιχειρήσεων.

Τα εξέχοντα χαρακτηριστικά του MLM το κάνουν ελκυστικό σε ανθρώπους που:
1. Δεν τα πήγαν καλά στη δουλειά τους ή στο επάγγελμά τους και έχουν ελάχιστα χρήματα για να επενδύσουν
2. Δεν έχουν προηγούμενη εμπειρία στο να έχουν ή να διευθύνουν μια επιχείρηση
3. Δεν έχουν προηγούμενη εμπειρία σε πωλήσεις
4. Έχουν ελάχιστη ή καθόλου εμπειρία στο να αναπτύσσουν επιχειρηματικές σχέσεις εκτός από τη σχέση υπαλλήλου/εργοδότη/συνάδελφου
5. Δεν είναι ικανοποιημένοι από το τρέχον εισόδημά τους
6. Έχουν μη ρεαλιστικές προσδοκίες για την ποσότητα της εργασίας που χρειάζεται σε σύγκριση με το εισόδημα που μπορούν να πραγματοποιήσουν

Μη με παρεξηγήσετε – δεν λέω ότι κάποιο από αυτά τα χαρακτηριστικά είναι κακό, ή ακόμη ότι αυτό περιγράφει την πλειοψηφία των δικτυωτών – μόνο ότι περιγράφει ένα δυσανάλογο αριθμό δικτυωτών και πολλοί από αυτούς δεν κάνουν ποτέ τίποτα γι αυτό. Ως αποτέλεσμα πολλοί δικτυωτές καταλήγουν:
1. Να υπερ-πωλούν την ευκαιρία
2. Να συζητούν για την επιχείρηση σε ακατάλληλες περιστάσεις
3. Να φαίνονται απελπισμένοι
4. Να εστιάζουν υπερβολικά σε νέους συνεργάτες παραμελώντας ως αποτέλεσμα τους υπάρχοντες πελάτες
5. Να είναι ανακριβείς ή παραπλανητικοί όταν μιλούν για την επιχείρηση.

Και πάλι, δεν λέω ότι αυτό περιγράφει την πλειονότητα των δικτυωτών, αλλά περιγράφει αρκετούς από αυτούς ώστε να αμαυρώσει τη φήμη των υπόλοιπων. Το να προδικάζουμε κάποιον με βάση μιας μικρής μειονότητας ανθρώπων σ’ αυτή την ομάδα είναι φρικτά άδικο, αλλά πρέπει να καταλάβουμε ότι οι περισσότερες προκαταλήψεις έχουν κάποια βάση στην πραγματικότητα, ακόμη κι αν έχει διαστρεβλωθεί.

Ποια είναι η λύση λοιπόν;

Υπάρχει η πρώτη φορά για τα πάντα. Και το δικτυακό μάρκετινγκ είναι μια φανταστική ευκαιρία για τους ανθρώπους που θέλουν να κάνουν την πρώτη τους επιχείρηση. Αυτό που θέλω να τονίσω είναι να το αναγνωρίσουμε γι αυτό που είναι: είναι μια επιχείρηση και είσαστε ιδιοκτήτης επιχείρησης. Και αν δεν είχατε ποτέ πριν μια επιχείρηση, εάν δεν ήσασταν ποτέ στις πωλήσεις και στη δημιουργία δικτύου, χρειάζεται να μάθετε πώς να το κάνετε, όχι μόνο από τους ειδικούς του δικτυακού μάρκετινγκ, αλλά και από καθιερωμένους ειδικούς σ’ αυτούς τους τομείς.

Οι δικτυωτές που θέλουν σοβαρά να χτίσουν μια επιχείρηση θα πρέπει να διαβάζουν και να μαθαίνουν τα θεμελιώδη για το χτίσιμο μιας επιχείρησης, τις τελευταίες τεχνικές πωλήσεων και μάρκετινγκ, στρατηγικές για δικτύωση και ανάπτυξη επιχείρησης κλπ. Όχι απλά να ανταλλάσσουν πληροφορίες στην εβδομαδιαία ή μηνιαία συνάντηση της ομάδας τους. Φερθείτε ως επιχειρηματίες και ο κόσμος θα σας αντιμετωπίζει σαν επιχειρηματία.

2 σχόλια:

Savvas Thomas είπε...

.... και έρχομαι να συμπληρώσω το ωραίο σου άρθρο φίλε μου με κάποιες σκέψεις που νομίζω ο καθένας έχει κάνει, όσο αφορά πως μπορεί να επιλεξει την σωστή εταιρεία MLM.

Εδώ είναι οι έξι ερωτήσεις που πρέπει να υποβάλετε στον εαυτό σας ώστε να μπορέσετε να λάβετε σωστές αποφάσεις για την επένδυση του χρόνου και των χρημάτων σας. Και μη ξεχνάτε ότι το MLM είναι μια μακροχρόνια διαδικασία και αν κάποιος σας πεί ότι από τον 1ο μήνα θα κερδίσετε €10000 τότε τρέξτε μακρια διότι μάλλον πρόκειται για πυραμίδες που καμμία σχεση δεν έχουν με αυτό που συζητάμε.

1. Πόσο καιρό υπάρχει η επιχείρηση;
Εάν βρίσκονται για αρκετά χρόνια στην αγορά, θα έχουν συνεργάτες που ήδη προετοίμασαν το έδαφος. Ζητήστε να μάθετε. Και εάν δεν σας απαντήσουν, ψάξτε βαθύτερα το γιατί. Εάν αυτή είναι μια επιχείρηση που μόλις ξεκινά, ψάξτε για σημάδια οικονομικής σταθερότητας. Έχουν αρκετά κεφάλαια ώστε να ανταποκριθούνστις υποσχέσεις που δίνουν;

2. Ποιοι είναι οι άνθρωποι πίσω από την επιχείρηση;
Έχουν την αποδεδειγμένη επαγγελματική εμπειρία που χρειάζεται; Είχαν άλλες επιτυχίες πριν από αυτήν την επιχείρηση που σας βεβαιώνουν ότι γνωρίζουν τι χρειάζεται για να πετύχει; Έχουν ένα επιτυχές υπόβαθρο δικτυακού μάρκετινγκ; Αν όχι, υπάρχει ένα μέλος ή μια συμβουλευτική οργάνωση που τους καθοδηγεί;

3. Σας ενδιαφέρουν προσωπικά τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες της επιχείρησης;
Συνήθως δεν θα τα καταφέρετε καλά σε μια επιχείρηση όταν δεν μπορείτε μπορείτε να συνδεθείτε προσωπικά με τα προϊόντα της. Θα αγοράζατε αυτό το προϊόν οι ίδιοι; Θα το συστήνατε στους φίλους ακόμα κι αν δεν πληρωνόσασταν για να το κάνετε; Έχετε δοκιμάσει το προϊόν;

4. Ποιος τύπος εκπαίδευσης προσφέρεται στην αρχή;
Δεν μπορείτε να κάνετε κάτι που δεν ξέρετε, έτσι σιγουρεύεστε έχετε πρόσβαση σε εισαγωγική και συνεχόμενη εκπαίδευση

5. Προσφέρει η επιχείρηση χρήσιμα εργαλεία υποστήριξης;
Παρέχουν ένα δοκιμασμένο στο χρόνο και αποτελεσματικό σύστημα μάρκετινγκ και πωλήσεων, καθώς επίσης και τα εργαλεία για να σας βοηθήσουν; Οι κασέτες και βιντεοκασέτες εκπαίδευσης, τα τυπωμένα εγχειρίδια, οι κατάλογοι των προϊόντων και ένας ισχυρός ιστοχώρος με on-line κατάστημα πωλήσεων θεωρούνται τυποποιημένη υποστήριξη πωλήσεων. Επίσης, με τι εγγύηση έρχονται τα προϊόντα σας;
Οι πελάτες σας θα βρεθούν έξω από την πόρτα σας αν υπάρξει κάποιο πρόβλημα ή η επιχείρηση θα σταθεί πίσω από το προϊόν... και πίσω από σας;

6. Πώς κερδίζετε χρήματα;
Εάν αγοράζετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σε χονδρική τιμή και τα πουλάτε σε λιανική (με το κέρδος σας), η επιχείρηση πρέπει να έχει ένα ορισμένο ποσοστό κέρδους. Είναι αρκετά υψηλό ώστε να επιστρέψει γρήγορα την επένδυση σας; Είναι το πλάνο αμοιβών ευκολονόητο; Ανακαλύψτε εάν τα ποσοστά κέρδους πληρώνονται στις τιμές λιανικής, χονδρικής, ή σε ένα ποσό που επιλέγεται από την επιχείρηση, βάση της αποδοτικότητας των προϊόντων. Μην κρίνετε την ευκαιρία απλώς από τα φυλλάδια προώθησης. Υποβάλετε ερωτήσεις και σιγουρευτείτε ότι καταλαβαίνετε πότε θα λάβετε τα κέρδη σας. Επίσης, ζητήστε από κάποιον που εμπιστεύεστε και έχει εμπειρία στο δικτυακό μάρκετινγκ να αξιολογήσει πώς τα χρήματα θα ρεύσουν.

Η επιχείρηση πρέπει να έχει μια λεπτομερή εξήγηση του σχεδίου της για να βοηθήσει τους αρχάριους στην εργασία τους. Τα καλά σχέδια αμοιβών μπορεί να είναι σύνθετα. Μην τρομάζετε από αυτό. Απλώς προσπαθήστε, με την ησυχία σας, να κατανοήσετε την απόδοση που μπορεί να φέρει η επένδυσή σας. Μην παίρνετε εσπευσμένες αποφάσεις σχετικά με την επιλογή της επιχείρησης δικτυακού μάρκετινγκ που θα χτίσετε.

Ο χρόνος σας είναι η ζωή σας. Σπαταλώντας το χρόνο σας, σπαταλάτε τη ζωή σας. Η λήψη των καλών αποφάσεων σημαίνει αξιολόγηση των γεγονότων. Η προσπάθεια αξίζει τον κόπο, σας εξοικονομεί χρόνο και χρήματα με την εξάλειψη των κακών επιλογών και την εύρεση των νικητών.

Εγώ προσωπικά μέσα από δοκιμές και λάθη πιστεύω ότι βρήκα την εταιρεία που για μένα έχει όλα τα θετικά στοιχεία.Αν και είμουν παλιά στη HERRBALIFE σε ένα αρκετά ψηλό επιπεδο (World Team) αντιλήφθηκα κάποια μειονεκτήματα (συγγνώμη φίλε μου αλλά για μένα δεν δούλεψε όπως δουλεύει για σένα) και μετέβηκα σε μια άλλη, της οποίας τα προιόντα βρίσκω πολύ πιό προσιτά στον κόσμο. Έχω ταυτιστεί με αυτά και αυτό είναι το πιο σημαντικό. Μαζί με το πολύ καλό σύστημα αμοιβών (βασίζεται στην ΟΜΑΔΑ και όχι στο ΑΤΟΜΟ) έχω πετύχει σ 3 μήνες πολύ περισσότερα απ΄οτι στην HERBALIFE σε 2 χρόνια.

Θα χαρώ αν κάποιος επιθυμεί να μάθει περισσότερα ή έστω και αν θέλει να ανταλλάξουμε κάποιες απόψεις. Αν θέλετε επίσκεφτείτε την σελίδα μου http://www.jobsforeverybody.net ή στείλτε μου ένα email στο info@jobsforeverybody.net

__________________

Unknown είπε...

Ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σας.

Συμφωνώ απόλυτα με αυτά που λέτε και είναι πολύ χρήσιμα για όσους σκέφτονται να ξεκινήσουν μια επιχείρηση δικτυακού μάρκετινγκ.

Στο τέλος όμως χαλάτε την επαγγελματική εικόνα σας. Αυτό το blog έχει σκοπό να ενημερώσει το κοινό σχετικά με το δικτυακό μάρκετινγκ. Δεν έχει σκοπό διαφημίσει ή να δυσφημίσει κάποια εταιρία. Θεωρώ ότι δεν υπάρχουν κακές και καλές εταιρίες, υπάρχουν κακοί και καλοί συνεργάτες.

Στο δικτυακό μάρκετινγκ αυτό που χρειάζεται είναι άνθρωποι με ηγετικές ικανότητες. Κι ένας ηγέτης ποτέ δεν κρίνει ούτε δυσφημεί άλλες εταιρίες γιατί όλοι σε τελική ανάλυση είμαστε συνάδελφοι.

Στο μέλλον όταν δέχομαι σχόλια που διαφημίζουν ή δυσφημίζουν κάποια συγκεκριμένη εταιρία δικτυακού μάρκετινγκ δεν θα τα ανεβάζω.

Ο καθένας αν επιθυμεί στην υπογραφή του μπορεί να αναφέρει το ονοματεπώνυμό και την εταιρία που πιθανόν να συνεργάζεται όπως και την ιστοσελίδα του αν έχει.