Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2009

Τι είναι το MLM τελικά;

Το MLM είναι ένα ακρώνυμο για το Multi-Level Marketing, δηλαδή το Πολυεπίπεδο Μάρκετινγκ που μερικές φορές αποκαλείται και Δικτυακό Μάρκετινγκ. Όπως υποδεικνύει το όνομα, πολλαπλά επίπεδα ανθρώπων εμπορεύονται ένα προϊόν στους καταναλωτές. Ένας αντιπρόσωπος πωλήσεων (επίσης καλούμενος ως διανομέας, μέλος, συνεργάτης ή συνεταίρος) κάνει πελάτες και στρατολογεί και εκπαιδεύει έναν άλλον αντιπρόσωπο πωλήσεων να κάνει πελάτες.



Τα πολλαπλά επίπεδα μάρκετινγκ είναι πραγματικά αυτό που όλες οι εταιρίες επιθυμούν (και εταιρίες MLM και μη MLM). Εάν έχετε ακούσει ποτέ κάποια παραδοσιακή εταιρία να ανακοινώνει, "Συστήστε ένα φίλο και θα λάβετε έκπτωση στην επόμενη αγορά σας,» αυτό είναι Πολυεπίπεδο Μάρκετινγκ. Γυμναστήρια, μεσιτικά γραφεία, εταιρίες τηλεπικοινωνίας, και αμέτρητες άλλες βιομηχανίες χρησιμοποιούν αυτήν την τεχνική. Οι επαγγελματίες (γιατροί, οδοντίατροι, λογιστές) ζουν ή πεθαίνουν βασισμένοι στους πελάτες τους που τους συστήνουν σε άλλους. Όλες αυτές οι επιχειρήσεις προσπαθούν απλά να κάνουν τους τρέχοντες πελάτες να διαφημίσουν και να προωθήσουν το προϊόν ή την υπηρεσία τους σε πιθανούς πελάτες.

Η παραδοσιακή εταιρία

Σε μια εταιρία μη-MLM, ένας διευθυντής πωλήσεων και οι αντιπρόσωποι πωλήσεων προσλαμβάνονται από τη εταιρία. Ο αριθμός των αντιπροσώπων πωλήσεων που μπορεί να προσλάβει η εταιρία είναι περιορισμένος γιατί εξαρτάται από τους οικονομικούς πόρους που διαθέτει η εταιρία για να πληρώσει τους μισθούς και τον όγκο της δουλειάς που μπορεί να χειριστεί ο διευθυντής πωλήσεων . Όταν ο όγκος της δουλειάς αυξηθεί τόσο πολύ που ο διευθυντής πωλήσεων δεν μπορεί να τον χειριστεί, η εταιρία μπορεί να προσλάβει έναν άλλο διευθυντή ή να μετατρέψει έναν αντιπρόσωπο πωλήσεων σε διευθυντή. Αυτό θα μπορούσαμε να το αποκαλέσουμε Μάρκετινγκ σε "πολλαπλό πλάτος" επειδή επεκτείνει την οργάνωση οριζόντια σε σύγκριση με το «πολυ-επίπεδο» μάρκετινγκ, το οποίο επεκτείνει την οργάνωσή του κάθετα.




Η εταιρία MLM (πολυεπίπεδου μάρκετινγκ)

Μια εταιρία MLM (πολυεπίπεδου μάρκετινγκ) «ξεκινάει» με τη στρατολόγηση ενός ανθρώπου που κάνει πελάτες και στρατολογεί αντιπροσώπους πωλήσεων (όπως στην παραπάνω περίπτωση της παραδοσιακής εταιρίας). Αλλά ο κάθε αντιπρόσωπος πωλήσεων έχει επίσης την επιλογή να γίνει διευθυντής και μπορεί επίσης να στρατολογήσει αντιπροσώπους πωλήσεων. Η εταιρία MLM πληρώνει μόνο προμήθειες, όχι μισθούς επομένως, δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στον αριθμό αντιπροσώπων πωλήσεων ή διευθυντών που μπορεί να στρατολογήσει μια εταιρία MLM . Αυτό είναι καλό για την εταιρία επειδή μπορεί να έχει γρήγορο ρυθμό επέκτασης ανάλογα με τον αριθμό των εκπαιδευμένων αντιπροσώπων πωλήσεων. Αυτό είναι επίσης καλό για τους αντιπροσώπους πωλήσεων επειδή το εισόδημά τους δεν περιορίζεται μόνο στις πωλήσεις που κάνουν - μπορούν επίσης να κερδίσουν προμήθειες για την κατάρτιση άλλων αντιπροσώπων πωλήσεων.




Πολύ απλά και αντικειμενικά, το MLM (το πολυεπίπεδο μάρκετινγκ) είναι μια από τις πέντε κύριες μεθόδους που χρησιμοποιούνται από μια εταιρία για την πώληση και τη διανομή ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας σε έναν καταναλωτή.

Όλες οι εταιρίες (MLM και μη) έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: παρέχουν ένα προϊόν ή μία υπηρεσία που κατ' ελπίδα κάνει τη ζωή του καταναλωτή καλύτερη. Μόλις μία εταιρία έχει ένα τέτοιο προϊόν ή υπηρεσία πρέπει να το κάνει ευρέως γνωστό. Αυτό το πετυχαίνει διανέμοντάς το. Η διανομή ενός προϊόντος συμπεριλαμβάνει την ανεύρεση των πελατών και το να φτάσει το προϊόν στα χέρια τους. Υπάρχουν πέντε πρωταρχικοί τρόποι να διανεμηθεί ένα προϊόν ή μια υπηρεσία:

Οι Πέντε Πρωταρχικοί Τρόποι Διανομής ενός Προϊόντος ή Υπηρεσίας

1. ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ
Η εταιρία νοικιάζει ή αγοράζει ένα κατάστημα σε μία πολυσύχναστη περιοχή για να έχει κίνηση από πελάτες που μπαίνουν μέσα. Προσλαμβάνει έναν πωλητή για να επικοινωνεί με τους πελάτες που μπαίνουν στο μαγαζί.

2. ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ
Η εταιρία αγοράζει διευθύνσεις. Προσλαμβάνει έναν υπεύθυνο μάρκετινγκ για να γράφει και να στέλνει γραπτή επικοινωνία για τα προϊόντα και/ή τις υπηρεσίες μέσω του ταχυδρομείου.

3. ΤΗΛΕ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Η εταιρία αγοράζει αριθμούς τηλεφώνων υποψηφίων. Προσλαμβάνει και εκπαιδεύει πωλητές να καλούν και να πουλάνε προϊόντα και/ή υπηρεσίες μέσω του τηλεφώνου.

4. INTERNET
Η εταιρία ανεβάζει μία ιστοσελίδα και την διαφημίζει για να έχει κίνηση. Όπως και στις ταχυδρομικές αποστολές η προώθηση γίνεται μέσω γραπτής επικοινωνίας.

5. MLM
Η εταιρία στρατολογεί έναν διανομέα (αντιπρόσωπο πωλήσεων) για να πουλάει προϊόντα. Δίνει στον πωλητή το δικαίωμα να στρατολογεί άλλους αντιπρόσωπους πωλήσεων που θα πουλάνε προϊόντα.

Κάθε μία από τις παραπάνω πέντε μεθόδους μπορεί να χρησιμοποιεί τεχνικές από μία ή περισσότερες άλλες μεθόδους για να κάνει πελάτες. Που σημαίνει ότι ένα Κατάστημα δεν περιορίζεται μόνο στην κίνηση των πελατών που μπαίνουν μέσα. Το κατάστημα μπορεί επίσης να διαφημίζεται στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση και στις εφημερίδες, στα περιοδικά και στα διαφημιστικά φυλλάδια κατευθύνοντας υποψήφιους στην τοποθεσία του καταστήματος. Αυτό μπορεί να αυξήσει τον αριθμό των ανθρώπων που θα μπαίνουν στο κατάστημα.

Παρομοίως, ένας διανομέας σε μία εταιρία MLM μπορεί να χρησιμοποιήσει μερικές ή και τις 4 άλλες μεθόδους όπως επίσης και να κάνει πελάτες μέσω των φίλων και της οικογένειας. Και φυσικά ο ιδιοκτήτης ενός καταστήματος (όπως ένα εστιατόριο) μπορεί επίσης να πει στους φίλους και συγγενείς τους για το κατάστημά του!

Οπότε τελικά τι είναι το MLM (Πολύ-επίπεδο Μάρκετινγκ); Το βασικό σημείο που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι ότι διανέμω κάποιο προϊόν σημαίνει ότι το κάνω γνωστό. Το MLM και οι άλλοι 4 πρωταρχικοί τρόποι διανομής ενός προϊόντος είναι απλά μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για να γίνει ένα προϊόν γνωστό.

Το MLM είναι Οργανικό

Οργανικά, η βιομηχανία του MLM είναι ένα φανταστικό μοντέλο. Με την λέξη «οργανικός» εννοώ ότι εάν αφαιρέσουμε όλη την παραπλανητική διαφήμιση και την φασαρία και απλά δούμε την πραγματική του έννοια, είναι ο πιο αγνός τρόπος που μπορεί να προωθηθεί ένα προϊόν στον καταναλωτή και ο πιο αγνός τρόπος να ανταμειφθεί κάποιος. Ορίστε γιατί…

  1. Στην οργανική του φάση ένας άνθρωπος μοιράζεται ένα αξιόλογο προϊόν ή υπηρεσία με κάποιον άλλον (όχι επειδή θα βγάλει κέρδος, αλλά επειδή το προϊόν είναι αξιόλογο). «Μου αρέσει και ίσως αρέσει και σε σένα». Αυτό είναι καθαρό και αγνό.

  2. Ένας άνθρωπος μοιράζεται μία επιχειρηματική ιδέα με κάποιον άλλον – αυτό είναι το θεμέλιο όλων των επιχειρήσεων στην ιστορία. «Βρήκα μία επιχείρηση που μου αρέσει και ίσως θα σου άρεζε να δουλέψεις μαζί μου.» Και αυτό είναι καθαρό και αγνό.

  3. Ο άνθρωπος που μοιράζεται την επιχείρησή του με κάποιον άλλον κερδίζει ΜΟΝΟ ΕΑΝ επιτύχει ο άλλος άνθρωπος με τον οποίον μοιράστηκε την επιχείρηση – αυτό είναι σουπερ-υπεύθυνο, πράγμα που είναι επίσης καθαρό και αγνό.

Αυτά τα τρία βήματα είναι οι οργανικές έννοιες του MLM και είναι απολύτως ευφυείς.

Εάν δούμε τον πυρήνα του παραδοσιακού μάρκετινγκ, είναι ένας άνθρωπος που γράφει μία διαφήμιση και το 98% των ανθρώπων που βλέπουν τη διαφήμιση δεν ανταποκρίνονται (ένας κορυφαίος μαρκετίστας έχει 10% ανταπόκριση, ο μέσος έχει 2%).

Κοιτάξτε γύρω σας και δείτε όλα όσα χρειάζονται για να φτάσει ένα προϊόν στον καταναλωτή με την «παραδοσιακή» έννοια και θα δείτε μεγάλη σπατάλη ενέργειας και φυσικών πόρων. Μπορείτε να φανταστείτε πόσο αγνή θα φαινόταν μία πόλη εάν δεν υπήρχαν διαφημίσεις; Σκεφτείτε τον αριθμό των δέντρων που καταναλώνονται στο όνομα της διαφήμισης και τα υλικά που καταλήγουν στις χωματερές.

Ένας καλός τρόπος να περιγράψουμε το MLM θα ήταν ίσως το να δείξουμε πώς το MLM μοιάζει με μία παραδοσιακή εταιρία και επίσης πώς είναι διαφορετικό. Κοιτάξτε το παρακάτω διάγραμμα για να έχετε μία εικόνα.



Παρακαλώ κατανοήστε ότι δεν κριτικάρω την χρήση των δέντρων, την ακαταστασία που υπάρχει στο περιβάλλον ή την διαφήμιση. Απλά σας ζητώ να κοιτάξετε την ποσότητα της περιττής ενέργειας που αφιερώνεται για την προώθηση ενός προϊόντος στον καταναλωτή σε σύγκριση με την απλότητα του να επικοινωνεί ένας άνθρωπος με έναν άλλον.

Δεν υπάρχουν σχόλια: