Πέμπτη 14 Μαΐου 2009

MLM: Οι περισσότεροι αποτυχαίνουν;

Έψαξα την εξής ερώτηση: Οι περισσότεροι άνθρωποι που μπαίνουν στο δικτυακό μάρκετινγκ αποτυχαίνουν; Πώς μπορούν οι εταιρίες δικτυακού μάρκετινγκ να συνεχίζουν να ισχυρίζονται ότι όλοι μπορούν να πετύχουν; Μάθετε όσα χρειάζεται να ξέρετε για να υπολογίσετε ακριβώς τις πιθανότητες επιτυχίας σας.

Αυτό το άρθρο είναι για να απαντήσω στο ισχυρισμό ότι οι περισσότεροι άνθρωποι αποτυχαίνουν στο δικτυακό μάρκετινγκ.

Η πρώτη μου σκέψη γι αυτό είναι να κάνω την ερώτηση: Ποιος θα ισχυριζόταν κάτι τέτοιο; Παρακαλώ σκεφτείτε το λίγο. Θα πρέπει να σας δείξει ότι ο άνθρωπος αυτός προσποιείται ότι είναι θύμα. Κατά τη γνώμη μου το πιο πιθανό είναι ότι ο άνθρωπος αυτός απλά προσπαθεί να δικαιολογήσει το γιατί παραιτήθηκε από το δικτυακό μάρκετινγκ ή το γιατί δεν ξεκίνησε ποτέ.

Εάν κοιτάξατε τις στατιστικές του πόσοι άνθρωποι βγάζουν χρήματα σε σύγκριση με όσους δεν βγάζουν χρήματα στο δικτυακό μάρκετινγκ, θα μπορούσατε να βγάλετε το συμπέρασμα ότι ναι, αυτοί που βγάζουν χρήματα είναι λιγότεροι από αυτούς που δεν βγάζουν. Αλλά γιατί οι άνθρωποι το αντιμετωπίζουν λες και αυτό είναι διαφορετικό από οτιδήποτε άλλο που κάποιος δεν το γνωρίζει; Αφού το ίδιο ισχύει και για οτιδήποτε άλλο επιχειρήσει να κάνει ένας άνθρωπος.

Παρεμπιπτόντως, κάθε φορά που θα αναφέρω το ρήμα «αποτυχαίνω» θα το βάζω σε εισαγωγικά. Θα σας εξηγήσω γιατί σε λίγο.

Αντικειμενικά, οι περισσότεροι άνθρωποι που ανοίγουν ένα λογαριασμό χρηματιστηρίου "αποτυχαίνουν" στις αγοραπωλησίες μετοχών. Οι περισσότεροι άνθρωποι που γίνονται κτηματομεσίτες "αποτυχαίνουν" και κάποιοι δεν καταφέρνουν να πουλήσουν ούτε ένα ακίνητο. Οι περισσότεροι άνθρωποι που θέλουν να τραγουδήσουν στην όπερα "αποτυχαίνουν". Οι περισσότεροι άνθρωποι που θέλουν να γίνουν επαγγελματίες ποδοσφαιριστές/καλαθοσφαιριστές "αποτυχαίνουν". Οι περισσότεροι άνθρωποι που θέλουν να ξεκινήσουν μια επιχείρηση "αποτυχαίνουν". Οι περισσότεροι άνθρωποι που θέλουν να παίξουν ένα μουσικό όργανο "αποτυχαίνουν". Οι περισσότεροι άνθρωποι που θέλουν να αδυνατίσουν "αποτυχαίνουν".

Επομένως, ενώ ισχύει το γεγονός ότι οι περισσότεροι άνθρωποι "αποτυχαίνουν" στο δικτυακό μάρκετινγκ, ισχύει και το γεγονός ότι οι περισσότεροι άνθρωποι "αποτυχαίνουν" σε οποιαδήποτε επιδίωξη.

Αυτό που θα ήταν έξυπνο και λογικό να κάνετε είναι να μην κοιτάτε τα ποσοστά των ανθρώπων που "αποτυχαίνουν", αλλά να κοιτάξετε τι έκαναν για να "αποτύχουν" σε αντίθεση με το τι έκαναν οι άνθρωποι που πέτυχαν για να πετύχουν.

Για όσους από εσάς που δεν έχετε ασχοληθεί ποτέ με το δικτυακό μάρκετινγκ, παρακαλώ επιτρέψτε μου να εξηγήσω πόσο παραπλανητικός είναι αυτός ο ισχυρισμός ότι "οι περισσότεροι άνθρωποι αποτυχαίνουν".

Για να μπείτε σε μια εταιρία δικτυακού μάρκετινγκ χρειάζονται γύρω στα 100 δολάρια για να αγοράσετε ένα πακέτο εκκίνησης, που είναι το μόνο που απαιτείται για να γίνετε ανεξάρτητος συνεργάτης μιας εταιρίας. Και λογικά, ένας νέος συνεργάτης θα αγοράσει και μερικά προϊόντα για να γνωρίσει τι πουλάει. Οπότε, ας πούμε ότι το συνολικό κόστος είναι γύρω στα 300 δολάρια για τα προϊόντα και το πακέτο εκκίνησης.
Τώρα σύμφωνα με όσους ισχυρίζονται ότι οι περισσότεροι άνθρωποι "αποτυχαίνουν", εάν αυτός ο άνθρωπος που αγόρασε το πακέτο σταματήσει να ασχολείται με την επιχείρηση οποιαδήποτε στιγμή στο μέλλον, σημαίνει ότι "απέτυχε". Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται αυτή η στατιστική.

Αλλά για δείτε το εξής: Στις περισσότερες εταιρίες δικτυακού μάρκετινγκ, αν κάποιος άνθρωπος παραιτηθεί μπορεί να στείλει πίσω τα προϊόντα μέσα σε κάποιο ορισμένο χρονικό διάστημα και η εταιρία θα του επιστρέψει τα χρήματα. Οπότε η πραγματική απώλεια είναι μόνο τα 100 δολάρια για το πακέτο εκκίνησης και ίσως κάποια μικρή αποζημίωση. Μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες δικτυακού μάρκετινγκ θα σας δώσει 100% επιστροφή χρημάτων για τα προϊόντα και το πακέτο εκκίνησης εάν τα επιστρέψετε μέσα σε 30 ημέρες. Στην πραγματικότητα παίρνετε πίσω το 90% των χρημάτων σας εάν επιστρέψετε τα προϊόντα σας μέσα στο διάστημα ενός ολόκληρου χρόνου.

Επιτρέψτε μου τώρα να σας το δείξω αυτό αντικειμενικά.

Πριν από 2 χρόνια περίπου έβλεπα στην τηλεόραση τον Tiger Woods να παίζει γκολφ. Ήταν φανταστικός και το έκανε να φαίνεται τόσο εύκολο. Οπότε σκέφτηκα ότι θέλω να παίξω γκολφ. Πήρα τη σύζυγό μου και πήγαμε σε ένα χώρο προπονήσεως γκολφ που ήταν κοντά στο σπίτι μας. Δεν τα πήγαμε και πολύ άσχημα οπότε σκεφτήκαμε ότι θα ήταν διασκεδαστικό και προκλητικό να ασχοληθούμε με το γκολφ. Πήγαμε στο τοπικό κατάστημα εξοπλισμού γκολφ και αγοράσαμε μπαστούνια, τσάντες, παπούτσια, μπάλες και μερικά εκπαιδευτικά εγχειρίδια και DVD. Βγήκαμε από το κατάστημα μετά από 1 ώρα έχοντας ξοδέψει 4.000 δολάρια.

Πήγαμε μερικές φορές στο χώρο προπονήσεως για να εξασκηθούμε και το ταξίδι αυτό μας κόστισε 20 δολάρια κάθε φορά. Παίξαμε δύο φορές στο τοπικό γήπεδο γκολφ που κόστισε 80 δολάρια κάθε φορά συν 30 δολάρια για να ανεβούμε στο μικρό αυτοκίνητο μεταφοράς. Οπότε κόστιζε περίπου 110 δολάρια κάθε φορά που παίζαμε.

Μετά διάβασα για ένα πολύ όμορφο γήπεδο γκολφ στη Φλόριντα στο Ritz-Carlton Resort. Πήγαμε εκεί με το αυτοκίνητο και η διαμονή μας κόστισε 700 δολάρια τη βραδιά και 200 δολάρια ανά άτομο για να παίξουμε στη γήπεδο. Εκείνη την ημέρα η θερμοκρασία πρέπει να ήταν γύρω στους 38 βαθμούς και ιδρώναμε για 4 ώρες συνεχόμενα. Έπαιξα χάλια και η όλη εμπειρία δεν μου άρεσε καθόλου. Δεν μου άρεσε πρωταρχικά γιατί ή απόδοσή μου ήταν κακή και η ζέστη με έκανε να αισθάνομαι άσχημα. Φύγαμε από τη Φλόριντα έχοντας ξοδέψει 1.200 δολάρια και όταν φτάσαμε σπίτι πέταξα τα μπαστούνια στο γκαράζ και από τότε δεν ξαναέπαιξα.

Οπότε η εμπειρία μου στο γκολφ μου κόστισε περίπου 5.000 δολάρια εκ των οποίων δεν υπήρχε η δυνατότητα να μου επιστραφεί ούτε ένα. Γιατί δεν ανέβασα μια ιστοσελίδα και δεν έγραψα για το πώς η βιομηχανία του γκολφ κλέβει τα λεφτά του κόσμου και όταν κοιτάς τις στατιστικές οι πιθανότητες να παίξεις γκολφ όπως ο Tiger Woods είναι λιγότερες από 0,0001%. Γιατί δεν φώναζα και δεν ωρυόμουν για την αδικία που το πραγματικό κόστος ενός μπαστουνιού του γκολφ είναι περίπου 6 δολάρια, αλλά το κατάστημα μου χρέωσε 100 δολάρια το κάθε μπαστούνι; Δεν ανέβασα μια τέτοια ιστοσελίδα γιατί δεν το παίζω θύμα. Ξέρω τι συνέβη. Δεν «απέτυχα» στο γκολφ, παραιτήθηκα.

Επιτρέψτε μου να σας δείξω κάποιες ομοιότητες ανάμεσα στην εμπειρία μου στο γκολφ και στο δικτυακό μάρκετινγκ. Το ότι είδα τον Tiger Woods να διασκεδάζει ήταν σαν να πήγα σε μια επιχειρηματική παρουσίαση και να ενθουσιάστηκα. Το ότι πήγα στο χώρο προπόνησης με τη γυναίκα μου ήταν σαν να πρότεινα σε ένα φίλο την επιχειρηματική ευκαιρία. Φαινόταν διασκεδαστικό και νομίσαμε ότι θα τα πηγαίναμε καλά. Το ότι αγοράσαμε τα μπαστούνια του γκολφ και όλον τον εξοπλισμό ήταν σαν να αγοράσαμε το πακέτο εκκίνησης και κάποια προϊόντα. Παρόλο που ξόδεψα πολύ περισσότερα χρήματα για τα μπαστούνια του γκολφ. Η αγορά των βιβλίων και των εκπαιδευτικών DVD μοιάζει με την αγορά εκπαιδευτικών υλικών στο δικτυακό μάρκετινγκ. Το γεγονός ότι η απόδοσή μου δεν ήταν σύμφωνα με τις προσδοκίες μου εκείνη την ημέρα στην Φλόριντα μοιάζει πολύ με την εμπειρία κάποιου που δεν έχει άμεση επιτυχία στο δικτυακό μάρκετινγκ.

Αυτό για το οποίο είμαι σίγουρος είναι ότι κάθε άνθρωπος που είναι επαγγελματίας παίκτης του γκολφ είχε κάποιες μέρες που δεν έπαιξε σύμφωνα με τις προσδοκίες του, αλλά προφανώς δεν παραιτήθηκε κιόλας. Επέμεινε σ’ αυτό. Το ενδιαφέρον του να είναι καλός στο γκολφ ήταν μεγαλύτερο από το ενδιαφέρον του στο να παραιτηθεί. Η αλήθεια είναι ότι δεν "απέτυχα" στο γκολφ. Παραιτήθηκα από το γκολφ. Ούτε και οι εκατομμύρια άνθρωποι που έχουν μπαστούνια του γκολφ στα γκαράζ τους και δεν παίζουν γκολφ τώρα "απέτυχαν" στο γκολφ. Παραιτήθηκαν.

Το πραγματικό γεγονός είναι ότι δεν χρειάζεται καθόλου προσπάθεια για να παραιτηθεί κάποιος από το δικτυακό μάρκετινγκ. Απλά πετάει το πακέτο εκκίνησης στο γκαράζ και δεν ασχολείται άλλο. Αυτό χρειάζεται μόνο για να παραιτηθεί.

Οπότε όταν ακούτε ανθρώπους να ισχυρίζονται ότι οι περισσότεροι "αποτυχαίνουν" στο δικτυακό μάρκετινγκ, φέρτε στο μυαλό σας όλα τα μπαστούνια του γκολφ που είναι παρατημένα στα γκαράζ, όλες τις συνδρομές στα γυμναστήρια που είναι ανενεργές, όλα τα μηχανήματα γυμναστικής που έχει ο κόσμος στα σπίτια του που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί για μήνες και τώρα έχουν ρούχα κρεμασμένα πάνω τους, όλα τα μουσικά όργανα που μένουν αχρησιμοποίητα μέσα στα κουτιά τους. Εάν κάποιος σας πει ότι οι περισσότεροι άνθρωποι "αποτυχαίνουν" ή ότι οι περισσότεροι δεν βγάζουν χρήματα στο δικτυακό μάρκετινγκ ζητήστε τους να το δουν αντικειμενικά σε σύγκριση με όλα τα άλλα πράγματα που επιχειρεί να κάνει ο κόσμος. Εάν έχουν αξιοπρέπεια θα πουν ότι δεν έχει καμία διαφορά, οι περισσότεροι άνθρωποι παραιτούνται σε όλα.

Στην πραγματικότητα, στις πρώτες μου μέρες κι εγώ παραιτήθηκα από το δικτυακό μάρκετινγκ για περίπου δύο εβδομάδες. Μετά αποφάσισα ότι δεν θα παραιτούμουν γιατί ήταν η μόνη μου ευκαιρία να βγάλω πολλά χρήματα. Αφιερώθηκα στο να μάθω τη δουλειά και συνέχισα βγάζοντας τελικά πολλά χρήματα. Ακριβώς όπως κάθε άλλος άνθρωπος που έχει πετύχει μεγάλα πράγματα στη ζωή του.

Η απόφαση που παίρνει κάποιος την ημέρα που γράφεται ή την ημέρα που αγοράζει το πακέτο εκκίνησης δεν είναι και η σημαντική. Η σημαντική είναι η απόφαση που παίρνει όταν καταλαβαίνει τι χρειάζεται να κάνει για να πετύχει. O Tiger Woods είναι φανταστικός γιατί δούλεψε πάρα πολύ. Και το δικτυακό μάρκετινγκ είναι ακριβώς το ίδιο.

Μια επιχείρηση είναι απλά ένας άνθρωπος ή μια εταιρία που κάνει τις ζωές των ανθρώπων καλύτερες. Αυτό που χρειάζεται κάποιος να μάθει για να το πετύχει αυτό στο δικτυακό μάρκετινγκ είναι οι τεχνικές επικοινωνίας. Και οι τεχνικές επικοινωνίας είναι σαν ένα χτύπημα στο γκολφ: είναι κάτι που μαθαίνει κάποιος, όχι κάτι με το οποίο γεννιέται.

Ο λόγος για τον οποίο έβαλα το ρήμα "αποτυχαίνω" σε εισαγωγικά είναι ότι οι άνθρωποι δεν "αποτυχαίνουν" σε πράγματα, παραιτούνται πριν μάθουν τις απαραίτητες τεχνικές για να τα κάνουν. Αυτό είναι όλο.

Επομένως η παραίτηση δεν είναι το ίδιο πράγμα με την αποτυχία.

Σε συμπερίληψη με αυτό το θέμα θα σχολιάσω επίσης εν συντομία τον ισχυρισμό ότι οι πιθανότητές σας να βγάλετε πολλά χρήματα στο MLM είναι ελάχιστες έως ανύπαρκτες. Λυπάμαι που θα φανώ αυθάδης στους ανθρώπους που ισχυρίζονται αυτό το πράγμα, αλλά αυτό ο ισχυρισμός είναι άσχετος.

Εάν θέλω να αδυνατίσω και να είμαι σε φόρμα, ποιες είναι οι πιθανότητές μου ότι όντως θα το πετύχω; Αυτό φαίνεται σαν άσχετη ερώτηση, έτσι δεν είναι; Γιατί οι πιθανότητες δεν έχουν καμία σχέση με το αν εγώ θα σηκωθώ από τον καναπέ και θα πετάξω τα πατατάκια στα σκουπίδια. Οι πιθανότητες χρησιμοποιούνται λανθασμένα όταν η απόδοση μπορεί να αλλάξει τις πιθανότητες.

Εάν πετάξω ένα ζάρι δεν παίζει ρόλο η απόδοση. Οπότε κάποιος μπορεί να πει ότι οι πιθανότητες να πετύχω το 3 είναι μία στις έξι. Ή εάν πετάξω ένα νόμισμα δεν παίζει ρόλο η απόδοση. Οι πιθανότητες είναι 50/50. Εάν αγοράζω ένα λαχείο, δεν παίζει ρόλο η απόδοση, οπότε παίζουν ρόλο οι πιθανότητες. Αλλά εάν προσπαθώ να βάλω μια μικρή άσπρη μπάλα σε μία τρύπα στο γήπεδο του γκολφ, παίζει ρόλο η απόδοση. Εάν προσπαθώ να χτίσω μια επιχείρηση, παίζει ρόλο η απόδοση και οι πιθανότητες δεν έχουν καμία σχέση. Η απόδοση βασίζεται, βασιζόταν και θα βασίζεται πάντα στη γνώση και στην εκπαίδευση. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο οποιοσδήποτε γίνεται καλύτερος σε οτιδήποτε.

Ο γιος μου μου έκανε μια ερώτηση που θα ήθελα πολύ να μάθω πώς θα την απαντούσατε. Ορίστε η ερώτησή του: Μπαμπά, ποιες είναι οι πιθανότητές μου να μπω στην ομάδα γκολφ του σχολείου; Εάν ήταν ο δικός σας γιος, πώς θα την απαντούσατε; Η δική μου απάντηση ήταν: "Γιε μου, οι πιθανότητες δεν έχουν καμία σχέση μ’ αυτό. Η απόδοσή σου καθορίζει εάν θα καταφέρεις να μπεις στην ομάδα του γκολφ. Όχι οι πιθανότητές σου."

Οποιοσδήποτε πετυχαίνει οτιδήποτε αξιοσημείωτο στη ζωή το κάνει παίρνοντας τη σωστή εκπαίδευση. Σας προτείνω να κάνετε το ίδιο.

Πηγή: Internet

Δεν υπάρχουν σχόλια: